BLOGGER TEMPLATES AND Twitter Backgrounds »

Sunday, July 4, 2010

Manchester United 1 Liverpool 4 , 14 Mac 2009

Tanggal 14 Mac 2009 yang lalu, aku bangun di pagi Sabtu itu dengan mataku terkebil2....kemudian aku teringat akan perkara utama pada malamnye tuh...yaaa....malam tu Manchester United vs Liverpool di stadium buruk dorg tu Old Trafford.....aku terus bersemangat dan berdebar2 tatkala aku menunggu detik jam pukul 8 malam hari itu untuk menyaksikan perlawanan yang Liverpool WAJIB menang uutuk menghidupkan peluang kita meraih kejuaraan liga perdana Inggeris.....tatkala aku turun ke kafe KTSN untuk menjamah nasi lemak kegemaranku, aku terlihat seorang budak lelaki FSKB yang memg menyampah aku tgk...ape taknye dia pminat Man Utd....dia menegurku dan mengatakan kepadaku: 'selamat kalah ye!!" bangang punye budak,aku berfikir di dalam hati...blum start match lg da sombong kata Manchester United konfirm menang lwn liverpool...tu laa dia sikap pminat MU...sombong x brtmpt....
ketika aku prgi utk makan tgh hari pula, aku trlihat pula rakan2ku yg ku syg...azmi,jimmie ketot, hareevanan, rooveen, dan rmai lg,sume pminat MU tu...mereka kata kpd ku: 'abis laa Liverpool kna blasah pnyer ngn MU!!!!" aku diam saja, malas nk lawan blik.....aku hanya tersenyum kambing melihat gelagat mereka ahahaha....petang itu ketika aku bermain futsal dgn kawan2ku yg batch medic ngn aku, ada laa sorg mamat ni budak FSKB, ejek2 aku kata Liverpool akan jd 'lauk' utk MU mlm tu....apa kjadahnyer budak bodoh tu....tau laa support MU bengak tu...diam2 da le....blum lwn lg pn...hoh....
Pukul 8 malam tu,setelah selesai aku bersolat Maghrib dan berdoa memohon kemenangan Liverpool malam tu, aku turun ke kafe KTSN dgn berbaju Liverpool edisi trbaru ngn sluar tido je....turun ngn selambanye...smpai je aku kt kafe tuh, aku tgk bebudak MU da kumpul dpn TV nk tggu match tu...manakala bebudak Liverpool da trkumpul di belah kiri kafe....aku pn amik krusi n dduk di situ....aku dpt plak SMS kwn2 aku yg pro-MU, sume ejek2 aku...aku da lali dah....da 14 tahun support liverpool, aku da fhm sgt prangai beruk2 MU nih.....hoho....
Mulanye perlawanan....nmpk sengit pd 10 minit prtama tu....awal2 gerrard da kasik flying tackle kt ronaldo..hahaa tu dia kapten liverpool...smgt memg tggi....pd minit ke 23...tetibe rooney yg menerima hantaran dri park-ji sung....terus jatuhkn diri dlm kotak penalty walaupun reina x sentuh dia pn...referee pn bg laa penalty kt MU...aku marah le...MU maen tipu sial....jadahnyer ni....tgk2 ronaldo sepak penalty melepasi reina...MU 1 Liverpool 0....aku da down skit...tp stil x putus hrpn.....hoh...kmudian pd minit ke 27...martin skrtel,defender bru liverpool....menyepak bola jauh ke dalam kawasan MU....torres ngn vidic kjar bola tuh...tetibe vidic trjtuh...trus torres membawa bola n menyepak kencang melepasi golkeeper MU, edwin van der sar....MU 1 Liverpool 1...aku berlari ke depan kaunter kafe tu dan melompat menjerit kegembiraan..sume org tgk aku....pdulik hape aku haha....
bebudak MU da risau tuh...tgk liverpool mula kontrol game....sepakan jauh michael carrick ditepis kluar jose reina....huii seram aku tgk....kmudian torres mendapat bola n memberinye kpd gerrard yg memecut ke dalam kotak penalty MU dan......HOHH!!!! evra tackle gerrard...habis laa MU...penalty for Liverpool!!!! aku da heppy giler dah....gerrard menyumbat gol penalty tu n mencium kamera TV di tepi pdg..btul2 dpn sume pminat MU dlm stadium tuh..hahaha aku daaa trsenyum lebar dah ni..bebudak MU senyap je kt kafe....trkelu xtau nk ckp ape...halftime MU 1 Liverpool 2.....
second half brmula....MU pressure habis2..liverpool xdpt bola pn dlm 10 minit prtma tu...huii power gak MU ye....dan sepakan leret cristiano ronaldo trkena tiang gol...klam kbut defence Liverpool...carlos tevez pulak tnduk sipi je walhal reina da trduduk xleh wat pe dah...aku da tkut nih...liverpool kna serang je....pastu tetibe liverpool wat counterattack minit ke-70....dirk kuyt bg bola kpd gerrard..dan vidic trus menghentak kaki gerrard..trjatuh laa kapten liverpool tuh...trus vidic dilayangkn kad merah sbb dia jd 'last man'..hahahaaa bodoh cm nk mmpus vidic...kmudian ape yg trjadi,aku memg x prcaye...fabio aurelio menyepak freekick ala2 David Beckham dan bola terus menerjah gawang gol MU....van der sar tgk je..bodo giler r...aku da mnjerit2 dlm kafe tuh...MU 1 Liverpool 3 beb..bebudak MU sume da tutup muka..malu xtrkata.....bila MU da tggl 10 players...liverpool laa mula kontrol bola...satu lg serangan liverpool di mana ryan babel bg bola kpd gerrard dan gerrard menyepak bola.....syg sklai dia sepak tggi sgnt..skit lg nk gol...aduuuhaaii....pada kinit ke-90...time ni rmai bebudak MU kt kafe da start balik...dorg tau MU da kalah....sepakan gol oleh jose reina smpai ke andrea dossena...aku tgk van der sar meluru ke dpn nk rebut bola...ape kjadahnyer ni????? dossena pn ape lg...dia sungkit je bola tu masuk gol dgn mudahnye...MU 1 Liverpool 4....hahahaaa aku da gelak2 je skrg....memg best giler r...


final result: Manchester United 1 Liverpool 4.....malam yg pling bahagia bg aku sbg pminat Liverpool FC....hahahaha!!!!!

0 comments: