BLOGGER TEMPLATES AND Twitter Backgrounds »

Sunday, July 4, 2010

kena repeat!!!! what the hell!!!!

10 jun 2009...adelah tarikh pling hampeh dlm hidup aku....sbb pd hari tu laa result exam resit paper ktorg kluar....utk pngetahuan korg, aku ni kna resit 5 paper sume..masyaAllah byk gler...korg bygkn aku kna cover 5 modul yg msing2 tough tu dlm mase sbulan je..mmg mncabar n susah aku ckp......bila first time dpt tau aku kna resit dlu..aku fikir "xpe,aku bleh buat n aku bleh lpas gak exam nih".....keyakinan tu da ade dah..tp Allah SWT da tntukn yg trbaek utk aku...lgpun aku rse klau aku dpt naek tahun 2 dlu pn..aku msti struggle gler2 rr sbb aku lgsung x master bab2 anatomy,pathology....cm ner nk survive 2nd year cm tu kn?? huhu
aku kna resit paper pharmacology,metabolism,infection & immunity, mechanism of disease ngn musculoskeletal...tp mmg salah aku gak yg byk sgt maen2 mase 2nd sem tu...especially maen game football manager 2009 tuh...hari2 dok maen smpai lcture note lgsung x sntuh..hampeh btul...dila nk resit tu bru nk study..tp da trlmbt..huhuhu....
mase aku tau yg aku kna repeat tu...aku kt umah masa tu..mak aku rase sedih sgt sbb aku xdpt naek tahun 2 mase tu..bila aku tgk mak aku menangis..aku pikir yg aku xbleh kcewakn dia lg...dia da byk brkorban utk aku...aku jnji aku xkn hmpakan dia lg...then aku tau yang shafiq,syed,ikhwan naim,kamil,zafirah,mirangn izzudin pn kna repeat gak.....xpe kwn2, kta bleh bgkit dri sume nih....kta xbleh pth smangat....klaux mmg susah nk bgkit...rummate aku shafiq rahmat pn kna repeat gak..tp dia trus ilang smangat n tukar amik course biomed lak...hmmmm...
aku sedih giler mase kna repeat tu...ye laa aku xdpt lg brjuang study same2 kwn2 aku yg best cm fahmi,suhaili,amerul,mursyid,bahrin,khairul...rmai lg laaa.....n aku xdpt same2 satu batch ngn anis n izzati, dua org spupu aku yg aku syg....xpe laa kwn2, truskn prjuangan n hopefully kta sume dpt grad jd doktor nnt insyaAllah......
bila batch 1st year bru msuk...aku jd lbih smgt...aku xnk kna resit paper lg n aku akan cuba tolong kwn2 bru aku nnt supaya dorg pn xkna repeat cm aku gak....bila aku knal ngn bebudak nih...nirul,udin,adzha,nabil..dan rmai lg tuh...aku ckp awal2 kt dorg...yg medic ni mmg susah n satu cara je utk brjaye dlm medic ni ialah ngn study hard n doa kpda-Nya byk2.....
tu je laa aku nk criter ape yg brlaku mase awal2 aku kna repeat dlu.....nostalgia lama xprlu diulang2 slalu kn...k chiao!!

0 comments: