BLOGGER TEMPLATES AND Twitter Backgrounds »

Wednesday, August 8, 2012

My Collection: African Giant Millipede

Assalamualaikum....haa ni ada lagi koleksi aku ni...kali ni aku nak tunjuk kat korang satu spesis ni..ulat gonggok gergasi.. korang mesti pernah nampak menatang ni kat hutan2 tebal kan? sape yang suka jungle trekking tu mesti pernah nampak ni....ni kat malaysia pun ada tapi yang aku punya ni asal dari hutan Afrika... Ok yang ni dia ni adult male....jantan dewasa laa...k panjang dia aku ukur dulu dalam dekat2 10 inci gak..memang besar menatang ni...korang mesti geli nak pegang dia kan haha...tapi aku dah biasa pegang2 dia.... Korang nak tau x? Menatang ni kita x boleh main pegang je tau..aku dulu pernah nak pegang dia..aku kena sembur dengan dia ni...dia sembur cam cecair warna kuning..busuk bau dia....pastu jari aku yang kena sembur tu rasa pedih..pehh memang bahaya gak makhkluk nih... Ni haa gambar2 dia...

Perghh besar kan dia?? haha
tengok pun dah tau kan dia ni besar dia dalam 10 inci gitu...
Dia ni herbivor..maksudnye dia makan sayur2 je...biasa nye aku bagi dia ni makan timun, epal..kadang2 tembikai...dia makan je keje dia..siang tidur, malam dia makan..tu je laa keje dia..haha.. Lupa lak, aku beli dia ni kat 1 kedai exotics ni kat bandar mahkota cheras...aku beli dia rm18 je..murah laa tu kan? hehe... k kawan2, nanti aku post lagi koleksi2 aku yang lain..hehe assalamualaikum :)

0 comments: